One World, One Dream

Heey Allemaal!!

Jajaa jullie hebben het goed gezien, de vlag staat weer op Nederland - ik ben terug!! Zoals jullie weten zou ik pas de 4e van september terugkomen. En aangezien dit dan een verblijf van 190 dgn zou zijn en mijn visum voor 180 dgn geldig was, ging ik vorige week woensdag (de 13e)naar het drukke visumkantoor. Voor me stond een Franse vrouw te huilen en legde de medewerker uit dat ze de vlucht naar huis niet kon betalen..ze moest 't land uit. Later zat er een koppel naast me en de man begon tegen zijn vrouw herhalend te schreeuwen: 'will you please shut up?!'. En toen Nick en ik dan eindelijk aan de beurt waren...hadden wij net het geluk dat onze helper gebrekkig Engels sprak en dus maar onze baas David gebeld, zodat die gezellig 't één en ander konden bespreken. Helaas was ons antwoord ook negatief: we hadden een document van de overheid nodig, wat tijdens De Spelen onmogelijk is om te krijgen. Volgens David zijn de regels enorm aangescherpt tijdens de Olympisch periode en ligt momenteel weer alles in handen vd overheid, zoals vóór toetreding vd WTO. Anyway, slecht nieuws dus, aangezien ons visum de 25e zou aflopen. Toevallig is dat net het einde vd Spelen en zaten alle vluchten vol t/m de 20e (terugrekenen). Dus de 19e was de laatst mogelijke optie..wat betekende dat we ineens nog maar 5 dagen in BJ zouden verblijven!!!!! Ongelofelijk he? Ja, ik moet zeggen dat het voor mij ook even slikken was. Maargoed, vanaf toen hebben we direct plannen gemaakt met punten die we nog wilde doen en elke avond waren we te vinden in het HHH waar een onwijs gezellige feestsfeer hing! De ochtenden weer op tijd eruit om de tijd volop te besteden....

Maar even terug naar waar ik het vorige verhaal geeindigd was, ok?
Ok ik weet niet of jullie die Opening Ceremonie gezien hebben, maar hij was top!! En gezien in het HHH! Diezelfde avond even met Balkenende gepraat en gevraagd wat 'ie ervan vond (ik wist dat hij IN het stadium had gezeten)..- enorm indrukwekkend, maar wel lang - niet zeuren..
De volgende dag moest ik weer werken en de Roadtrip staff was er niet veel vrolijker op geworden, wegens wat organisatie fouten. En zelf was ik ook wel aardig moe geworden van hun gestresste gedrag en mijn weinige slaapuren. Maargoed, hoort er allemaal bij. Er waren natuurlijk ook veel leuke dingen, want ik was uiteraard heeeeeeeeeeeeel aardig tegen die mensen en kende iedereen bij naam, whahaa!!

Zondagavond ben ik naar de hockeywedstrijd Nederland - Zuid-Afrika geweest (vrouwen) en zat ik in de stromende regen op de tribune. Goede wedstrijd en 6-0 gewonnen. Tijdens het applaus achteraf kwamen Máxima en Alexander ook nog even buiten (schuin voor me) staan klappen! Daarna natuurlijk gevierd in 't HHH....

De volgende dag kreeg ik tickets voor vrouwen basketbal voor diezelfde dag -> China - USA!! Ik was voor China en dacht..ik ga in 't rood, want dat is uiteindelijk DE kleur van China! Spelen de VS in 't rood en CH in 't wit...... Maar wel vet hoor om in zo'n hal te zitten. Ookal is er een rust van 5 minuten, de cheerleaders of ander soort entertainment komt even snel opdraven - echt lache!!

Daarna weer werken, werken en toen was het woensdag, hmmmmz, nadat we 't te horen kregen, hebben we meteen aangegeven dat we onze laatste dagen nog leuke dingen wilden doen ipv het werk voor Roadtrip (drukste tijd was toch al geweest) en dus kregen we vrij vanaf die dag!! 's Avonds extra hard gepartyd met mn Hollandse ambassade vrienden in 't HHH.

In 't HHH heb ik trouwens huldigingen meegemaakt van judoka's, kano-sters, zwemsters en volgens mij nog wat andere sporters :s Ook Jan Smit, Van Velzen, Jeroen vd Boom, Erick E en DJ Roel zien optreden. Humberto was er natuurlijk in z'n witte pak. Inge de Bruijn, Linda de Mol, Edwin Evers en z'n band (mee staan kletsen), Mart Smeets, Albert Verlinde, en nog wat BN'ers die ik blijkbaar niet zo indrukwekkend vond..

Inmiddels hadden we nog kaarten gekregen voor Atletiek IN THE BIRDSNEST!!!! Wooooooow daar wilde ik altijd nog eens in! Hoe vet! Op een mooie zonnige zaterdagmorgen naar het stadium. Naast harlopen zie je ook ver- en polstokspringen en diskuswerpen. Ook finishte de Russische snelwandelaar in het stadium - zij hadden er net 20km buiten 't Nest op zitten. Ik vond 't echt super om het van zo dichtbij mee te maken en als je ineens mensen hoorde juichen of aanmoedigen dan was er - uiteraard - een Chinees die zijn onderdeel begon. En het is gewoon zo leuk om alle soorten Chinezen (jong, oud, modern, kloffie etc.) in hun 'eigen' stadium zo trots te zien zitten.

's Avonds honkbalkaarten kunnen regelen voor Nederland - China! Zo, ik dacht in 't begin: waarom doet NL honkbal mee aan de Spelen?! Ze moesten er overduidelijk in komen. Maar na een homerun op het goede moment pakten we punten en uiteindelijk leidde die voorsprong tot een winst van 6-4!!
Dit maal voor de laatste keer naar Sanliturrrr gegaan om weer even ouderwets (=toen het HHH nog niet open was) flink te gaan stappen met een grote groep vrienden.

Op zondag al begonnen met pakken. Ook zouden we naar Great Wall: Simatai gaan - het ruigere gedeelte waar we altijd nog heel graag naartoe wilden! Maar helaas kwamen we veel te laat aan, sluitte de lift al bijna en hebben we dus alleen in zo'n bakje op en neer gezeten......
Enorm balen en jammer, maar een reden om terug te komen

Wink

Die avond in 't HHH staan feesten en gelijkertijd afscheid genomen van een aantal mensen... Dat is natuurlijk nooit leuk, maar sommigen verwacht ik al in Breda, dus dat gaat goed komen

Laughing

De maandag was dan ineens begonnen: laatste bezoek aan the Silk Market, Yashow Market, Postkantoor (spullen opgestuurd, had anders mega overgewicht gehad..)

Wat ik enorm leuk vond: het bedrijf had een afscheidsfeest georganiseerd in een café in 798!!! Wooow, eten en drinken was allemaal verzorgd. Het idee was, wegens drukte van onze collega's, dat ze vanaf 20h. konden binnenlopen tot een uur of 23h. Uiteindelijk was bijna iedereen geweest, echt super!! Ook bleven we langer hangen, tja dat bier en die wijn doen 't hem he? Haha!! Ik heb wel wat tranen gelaten; heb 't gewoon zo leuk gehad, zoveel gedaan en kansen gekregen!! Wat een toptijd was dit!! Ik kom dus sowieso terug, geen idee wanneer, maar onderdak is al geregeld, wie wilt er mee?? Whaha!!

Ok, gister = dinsdag... Ik werd opgehaald om ong. 7.25h - transfer was ook door bedrijf geregeld. En op naar Terminal 3. Met spanning betreft te zware koffers en 2 stuks handbagage, mochten we gewoon doorlopen - wat een opluchting!!
Dit keer vlogen we zoals geboekt wel echt Economy Class in tegenstelling tot de heenreis... Dus even wennen aan het delen van de tv-schermen..
Gelukkig wel wat kunnen slapen, maar die Duitsers (ik vloog Lufthansa) gingen ineens allemaal verzamelen in de hoek om bier zu zaufen, echt raar zo in een vliegtuig...

En toen....om 17.25h. (plaatselijke tijd) geland op Schiphol.. Gelukkig GEEN regen zoals in Frankfurt. In de bagagehal stond ik maar te wachten en te wachten en naast de zenuwen van je koffer, voel je ook de spanning om ineens je familie & vrienden weer te zien!! Van die laatste had ik trouwens niet verwacht dat ze zouden komen, alleen gehoopt..

En dan: ein-de-lijk de hoek om en daar stonden ze: Do, Jo en Maik (mijn Bredase huisgenoten) met Welkomstbord en al naast mn zussen en MA! Woooooooow!! Dat was natuurlijk een enorme verrassing en ongelofelijk leuk om op die manier verwelkomd te worden!!! Nogmaals bedankt!!!

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaa en nu ben ik weer in Nederland, vandaag alweer de eerste regenbuien gevoeld tijdens mijn fietstochtje naar 't centrum..
Maar de donkerbruine boterhammen met salami of zelfgebakken appeltaarten zijn daarentegen helemaal niet vervelend hoor!!

Achja er komt toch overal een einde aan en of het nou nu was of over 16 dagen.. Zoals jullie weten heb ik volop genoten en ontzettend veel gezien en gedaan - meer dan ooit gedacht!

Gek dat dit alweer mn laatste bericht is. Maandag 1 sept. kan ik weer gezellig naar school wat wel even wennen zal zijn, maar de Bredase sferen zullen alles goed maken

Wink

Bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat ik jullie vermaakt heb met de Chinese verhalen en haar cultuur!

Tot de volgende keer voor my next challenge and adventurous trip!

Alle liefs en sommigen zal ik snel weer zien!!!!


|| Deze berichten werden mede mogelijk gemaakt door: jullie reacties, vertrouwen en trots, waardoor ik weer zin kreeg om het volgende LLe lange verhaal te schrijven ||

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!