Time Flies When Ur Havin' Fun

Hier weer even een berichtje van mij

Laughing

Na het vorige bericht heb ik hier en daar weer wat leuke dingen meegemaakt die het delen met jullie waard zijn.....

Allereerst zie ik dat ik vorige keer nog erg enthousiast was over de overwinning op Frankrijk tijdens het EK voetbal.. Nou ik zeg je dit: ook de wedstrijd tegen de Russen hebben we goed gevierd!! Ondanks de ondergang nodigden de Russen ons uit om met hun mee te gaan voor een ontbijt (inmiddels al 5.30am) en hebben we de Vodka flessen gezamenlijk opengetrokken. En zo sneaky als de Russen de wedstrijd ineens wonnen....zo sneaky waren ze ineens weg toen de rekening kwam... Maargoed... dat was weer een begin van een mooie zondag waar de Chinezen weer op weg gingen naar hun werk en wij onze 24H overschreden hadden..dus het werd tijd om de 37 graden buiten om te ruilen voor airco & een bed

Wink

Later die week stond een bezoek aan het Beijing Conservatorium op de planning. Ons bedrijf werkt samen met People to People Ambassador Programs uit de US. Meestal gaan de tours over professionele uitwisseling van kennis op een bepaald werkgebied (advocaten, zustertjes, tandartsen etc. etc.). Maar dit keer ging het meer om het ‘nog leren' van een bepaald gebied volgens mij, want als ik me begin te vervelen tijdens een te lang programma is dat niet echt een goed teken... Het waren grotendeels tieners in een orkestje uit Pennsylvania en deden een tour van 2 weken in 3 Chinese steden. Maar voordat ze begonnen met hun programma speelden er zo'n 6 Chinese studenten op hun traditionele Chinese muziekinstrumenten (Chinees conservatorium niveau); het was immers tentamenweek, dus oefenen voor publiek was een mooie kans voor hun. Kijk en dat was SUPERB!! Vooral die pipa, whaha! Dat was echt 1 van m'n favorieten geworden - soort van Chinese luit ofzo, mwahhh je moet het horen

Wink

Ok. Het weekend van de 28e was het tijd voor The Great Wall Beach Party!! Zoals jullie vast wel weten, ligt Beijing niet aan de kust.. Dus er vertrokken bussen vanuit het centrum en op het kaartje stond dat het zo'n 3 uur rijden was. Nou leuk toch? Iedereen gekleed in een beach outfit en hup de bus in. Eigenlijk was het dus 5,5 uur rijden, maar de gezelligheid deed de tijd snel voorbij gaan. Publiek was 95% niet-Chinees - DJ's daarentegen wel en draaiden goed!! Dansen in 't zand...super natuurlijk...totdat de flitsen geen laserstralen meer bleken te zijn, maar onweer met vervolgens een mega stortbui. Beetje jammer natuurlijk, want het lijkt dan altijd net alsof het nooit meer ophoudt.. Maarjaa dan ben ik wel weer heel goed in het lief aankijken van iemand met paraplu

Laughing
Ondanks de regen was het toch een zeer geslaagd feest!!

Vorige week was het tijd voor klein artistiek uitje: op pad naar the 798 art factory. Dit district ligt echt letterlijk bij ons om de hoek en wordt steeds populairder. Op het gebied stonden vroeger vele fabrieken die altijd genummerd waren.. Dit geval dus 798 en met veel investeringen van de overheid creëer je zo een ‘kunstwijk' wat erg interessant is voor zowel foreigner als de Chinees zelf. Aangezien de meeste mensen wel een uitleg nodig hebben bij die rare moderne kunstwerken, waarvan ik vaak denk 'waarom is dat nou weer kunst?!', kregen we van te voren een powerpoint presentatie te zien met ‘n klein tijdlijntje erin -> art vanaf de jaren '60. Dit alles werd goed voorbereid door de Britse Katie, lerares aan de Universiteit van Westminster @ London. Zij is gespecialiseerd in Chinese kunst - zowel 20e eeuw als modern art etc. En ja hoor..na de interessante presentatie liepen we de ‘kunstwereld' in .. en doe je poging na poging om het echt leuk te vinden, maar helaas...op een paar grappige foto's na dan - maar dat zijn dan weer MIJN kunstwerkjes

Cool

Op donderdag gingen Barry, Rik, Nick en ik naar de NL ambassade om een documentaire te bekijken over de Chinese badmintonster Zhang Ning, gemaakt door de Nederlander Sierk Vojacek. Hij maakte vorig jaar de docu over de NLse hockeydames - ‘Goud'. Dus ik was wel benieuwd naar deze film. En ok ok, ik geef toe dat ik ook wel zin had in die bitterballen & saucijzen waarmee ze adverteerden, maar dat even terzijde. Eenmaal ‘in' de film had ik toch echt even een déjà vu -> had die hele film vorig jaar al es gezien op Nederland 1,2,3 ofzo, weet ik veel dat ze een oude laten zien. Maar het idee zo voor de Spelen was leuk

Laughing

Op 4 juli werd het weer tijd om naar de kust te gaan. Dit keer een incentive van de eigen zaak - Star P.P. vierde hun 3-jarig bestaan!!! Vrijdagochtend om 8.30u. de bus in. Ik was eigenlijk van plan om even verder te slapen, ik bedoel het was nog vroeg man! Nou..we waren nog geen half uur aan het rijden en de schermpjes kwamen naar beneden (luxe bus) en ik dacht nog: 'Oh leuk! Een film!' Maar ook dit keer zat ik er weer helemaal naast, want hoe kon het ook anders -> Frank liep naar voren, greep de microfoon en zong een liedje... En zo begon de lange busreis naar Beidaihe waarbij het geluid van de Chinese muziek mijn opgeladen mp3 overtrof.... Maar niet getreurd. Eenmaal op plaats der bestemming was het meteen tijd voor de Chinese lunch, fietstocht op tandems a 30 minuten incl. pauze (ja zo'n helling is zwaar met z'n drieën!) en daarna een heerlijke frisse duik in de zee!!! Woow, dat was lang gelee! 's Avonds was het weer tijd voor een uitgebreid diner met bijna alleen maar seafood. De grootste garnalen, krabben en andere schelpdieren kwamen voorbij - EN ZO LEKKER!! In China weet je niet altijd wat je eet, zo smulde ik van iets (ik dacht dit is inktvis ofzo), vertelde Hao Liang me later dat het kidneys (nieren) waren.. Maar tussen het eten door werd er weer een flink aantal keer geproost met de grappigste momenten van dien. Hier in China hebben ze dus de traditionele drank ‘baijiu', wat letterlijk witte alcohol betekent...die glaasjes atten de mannen zo leeg, terwijl er 52% alcohol in zo'n freakin' glaasje zit! Ehm..ja ik pas dan hoor!! En ik weet niet wie begon, maar ineens had iedereen een deel van de slagroom/verjaardagstaart in het gezicht. Soort van food fight... Tjaa van je collega's moet je 't hebben..en ik vraag me af wat Ping daar nou van vond

Wink

Op zaterdag vielen de harde regendruppels buiten op m'n balkonnetje - een sfeervolle maar teleurstellende situatie aangezien we die dag veel activiteiten aan 't strand zouden doen.. Uiteindelijk toch naar het park geweest en daar binnen in een restaurantje gezeten. En weer die aanwezige tv met microfoons en enkel Chineestalige songteksten. Dat was wel wat minder. Maar ook deze avond zat weer vol verrassingen en gezelligheid.

Zondagochtend was het weer tijd voor de check-out procedure. Zoals altijd is het stralend weer op de dagen van vertrek. Voordat we definitief naar Beijing reden, gingen we eerst nog even naar het park aan het strand om DE fotoshoots te maken; iedereen droeg een wit t-shirt met de tekst ‘I love Star P.P.‘ en daar moesten natuurlijk honderden foto's van gemaakt worden in allerlei soorten combinaties; denk aan afdeling etc. Daarna was het echt tijd om die bus weer in te stappen, terug naar BJ. Het was wederom een zeer geslaagd weekend aan de kust.

Inmiddels leven we alweer in de maand juli!! Mijn laatste 2 maanden zijn ingegaan!

Op 14 juli zal ik naar Chengdu vliegen, de groep opwachten en mijn 22-daagse carrière maken als tour guide voor 7 personen. Minimum leeftijd (excl. moi) = 52 jr. en de ‘diehard' traveller is bijna 80jr. De tour heet ‘Land of Minorities' en bevindt zich in 3 provincies: Sichuan, Guizhou en Yunnan. Ik denk dat mijn eerstvolgende bericht dus pas plaatsvindt in augustus. DE maand van de Spelen!!! Morgen ga ik tickets regelen voor de voorrondes hockey mannen: Nederland - Pakistan en Duitsland - Nieuw Zeeland. De rest is of te duur, te saai of uitverkocht. Maar vind dit nog wel een leuk aanbod

Laughing
OHHH en wat ik nog leuker vind, is dat ik net las dat Guus Meeuwis, Jan Smit, Xander, Van Velzen, Erick E, Sander van Doorn en Jeroen vd Boom (mwahh) naar Beijing komen!! Wat een feestje gaat dat worden zeg. En dan tijdens de uitreiking samen met Humberto Tan op de foto, muwhahaha!!

Jullie horen nog van mij!

Geniet van al die vakanties daar!

Veel liefs

PS: Het is hier warm, meestal rond de 30 graden, maar van de 35 kijken we ook niet meer op. Wel af en toe een bui wat tot heerlijke verfrissing zorgt, maar helaas van korte duur.........