Geen bericht, goed bericht

Heey Allemaal!!!

Hier dan ein-de-lijk weer een bericht van mij.. Het heeft even geduurd; het lag deze keer niet aan 't internet, nee beste mensen -> ik heb een vakantie gevierd, whaha! De laatste twee weken op Phuket heb ik zulke leuke mensen ontmoet die ik even moet voorstellen: een Israëlische broer Eyten (42) en zus Ayelet (35) + Engelse Andy (27) en zijn Vlaamse vriendin Lisa (23). Zie foto's.. Dagelijks trokken we met hun op: naar 't strand, samen eten, samen zwemmen, samen hangen, samen stappen en ga zo maar door.. Ik moet bekennen dat ik dus heel weinig gedaan en gezien heb, maar die sfeer was zo relaxed en waardevol dat ik er met veel plezier naar terugkijk. Ik ben tot nu toe 1x ziek geweest; ik werd getroffen door de ééndaagse ‘stomach flu', waarbij je gehele inhoud er zowel van boven als van onder uit komt totdat er niks meer van over is... Het heerste daar, dus ja, weinig aan te doen he!

Gisteren zijn we van Bangkok naar Hong Kong gevlogen met Royal Jordanian

Laughing
Het was al donker toen we aankwamen. Eenmaal buiten was 't toch ff wennen aan de totaal andere temperatuur. Lekker windje, wat fris en regen, ofwel mijn favoriete weerbericht!! Na een paar uur al de stad in gegaan en het is niet te geloven, maar je bent gewoon in 't Westen, niet in China. We gingen naar Lan Kwai Fong, dé place 2 be om uit te gaan. Echt alleen maar expats, zakenlui en travelers zoals wij. Dus we konden ons daar zeker vermaken, haha!!

Ons hotel is al gevestigd op Hong Kong Island, dus alles is vlakbij. We zitten trouwens op de 27e verdieping met zijzicht op de haven, super natuurlijk! Vandaag ff het centrum opgezocht.. Veel gelopen en iets wat ik niet verwacht had: het zijn soms echt hele steile straten, zoals in San Francisco (denk aan die films

Wink
) Ook rijden er hier allemaal hele smalle dubbeldekker trams, die ik echt geweldig vind! Ze zijn alleen niet zo praktisch -> er kunnen weinig mensen in en je moet er perse voorin uit en er is geen stopknop, dusss leef je in bij de gedachte om uit te stappen.. In 't centrum vind je alle maar dan ook alle superbekende mode winkels. Van Dior to Prada en Manolo Shoes (Sex and the City!!!) tot een mega Armani store. Het is gewoon een New York in Azië denk ik. Dat kan je dus ook terugvinden in de prijs, maar dat even terzijde.

Komende dagen willen we met de ferry naar Kowloon en Macau. Heel benieuwd hoe dat is..
Oja! Het eten...hoewel het dus zo Westers is, was 't vanmorgen erg moeilijk om een normaal ontbijt te vinden, dusja wat neem je dan? Rijst met spaghetti saus en een eitje.. Het is even wennen dat er altijd warm gegeten wordt, maar ik pas me wel aan, no problemos!

Over een paar dagen meer..

Groetjes en Veel Liefs

Anita

PS: tijdens m'n laatste avond in Bangkok heb ik sprinkhanen en larven gegeten, super lekker en crispy!!!!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!