Thailand, Fraailand

Hallo Allemaal!
Zooo hier dan m'n eerste bericht uit Thailand. Afgelopen maandagavond ben ik samen met Nick (studiegenoot; zelfde trip en stage) vertrokken naar Bangkok. We moesten overstappen in Frankfurt. Na nog geen 5 minuten wachten voor de gate werden we in 't Duits omgeroepen! Hmmzz..stond er een stewardess van Lufthansa met een glimlach op d'r gezicht met 2 nieuwe boarding passes -> we moesten onze oude inleveren en kregen een nieuwe, MAAR met business class!!! Muwhahaha, ongelooflijk; een vlucht van 10 uur en dan languit naar een film kunnen kijken en op je zij slapen
Laughing
De vlucht was dus geen excuus om brak aan te komen in Bangkok. Helaas gold niet het motto: een goed begin is 't halve werk.. Na een taxi gepakt te hebben naar ons reeds geboekte hotel vlakbij Kaosan Road waren we aan het dwalen. Pas na ruim een uur met onze zware koffers + 2 tassen rondjes te hebben gelopen op zoek naar het goede hotel (er waren d'r nóg 5 met diezelfde naam) waren we toch wel weer redelijk gesloopt.

Bangkok : super lekker + goedkoop eten op straat, enorm druk verkeer met de grote walmen uitlaatgassen, een stad waar je echt niet langer moet blijven dan 3 a 4 dagen. Oja en als 't regent dan zijn binnen een kwartier de straten volgelopen tot aan je knieën EN ineens zie je het ongedierte rondrennen alsof ze opgeroepen zijn om zich te verzamelen.. Voor mij dus een goede reden om even op 1 plekje te blijven zitten en me niet te verroeren.

's Avonds wat cafés opgezocht wat daar ook goed te doen is; er zijn bijna alleen maar toeristen en met dat woord bedoel ik eigenlijk backpackers (waarvan half Australië

Wink
). Koasan Road lijkt eigenlijk best veel op Kuta (Bali), waar je tot diep in de nacht nog een biertje kan pakken. De meeste van jullie weten denk ik wel dat je hier heel veel oudere Westerse mannen ziet met Thaise vrouwtjes/meisjes. En er zijn ook veel ‘ladyboys'; de knapste meisjes die hun mannelijkheid goed hebben weten te verbergen...

De volgende dag wilden we naar the Grand Palace, maar we waren even vergeten dat je dan een lange broek aan moest en bedekte schouders. Nah, dan maar de volgende dag...dachten we. Toen zijn we maar met een long tail boat een rondvaart gaan doen van ca. 1 uur. Veel krakkemikkige huisjes met golfplaten op 't water. Ik zat me even te bedenken hoe het in het regenseizoen is, maar ik denk dat je dat liever niet wil weten. Eenmaal weer aan wal werden we op straat aangesproken door een Thaise student die Engels kon (heel schaars naar mijn beleving). Hij zei waar we allemaal nog naar toe konden gaan en stippelde een hele route voor ons uit. Hij hield een tuktuk aan (echt mijn absolute favorite) en zei hem waar we heen wilden. Zo hadden we een private tuktuk voor een halve dag ofzo!! Wat tempels gezien en uiteindelijk belandden we bij de T.A.T om de trip naar 't eiland Phuket te regelen. Dat bleek dus veel moeilijker te zijn dan we dachten. Deze hele periode blijkt dus ALLES vol te zitten, vanwege het Chinese Nieuwjaar. Niet op gerekend natuurlijk dat het hier ook zoveel gevierd wordt.. Ook het plan om met de trein te gaan, hadden we toch maar geschrapt -> duurt 16 uur met overstap en met onze bagage echt niet relaxed. Dus vlucht geboekt, whahaha, als het ook makkelijk kan..

Voor de acco hadden we Angelique gebeld; ook een studiegenoot die haar stage in Chalong al is begonnen. Zij kon makkelijk iets regelen en nu zitten we in Shanti Lodge, zowat achter haar huis! Waar zij woont, zitten nog 4 Zweedse meiden en 1 Bulgaarse die ook ITMC doet. Dus erg gezellig allemaal, het in contact raken met anderen gaat overigens super makkelijk hier! Iedereen reist, heeft verhalen, kan Engels, huppakee. Maargoed.. Angelique kent natuurlijk alle ins & outs, dus vandaag is ze met ons mee gegaan naar een rustig strandje met heerlijke golven en helder water!!! Ook hebben we een scootertje gehuurd voor de komende 2 weken -> Nick rijdt. Het verkeer is trouwens lang niet zo chaotisch als op Bali, dus geen zorgen.

De mensen zijn trouwens in de meer toeristische gebieden echt onaardig, puur op geld gericht en totaal geen enthousiasme. Hier in Chalong valt het gelukkig nog erg mee, maar toch is het me wel echt opgevallen.

Morgen naar een goodbye party van één van die Zweedse meiden. En voor de rest willen we wat tripjes maken naar andere eilanden, ofwel: echt nog even genieten van onze vrije tijd!!
Maarre zodra ik wat meer gedaan heb dan stuur ik wel weer een update, maar niet te veel, want anders worden jullie nog jaloers, haha!!

Tot de volgende keer!

Houdoe he!

-X- Anita

PS: mijn huid is al een beetje de rood/bruine kant opgegaan... Helaas hebben ze hier bijna alleen maar whitening cream te koop om het tegenovergestelde effect te creëren en die wil ik niet!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!