Het begin van de Reis..

Hallo Allemaal!

Hier m'n eerste berichtje vanuit Asia waar jullie uiteraard met z'n allen naar uitkeken Razz

Tongue out
Het is nu 23.45u.
Allereerst de vlucht. Na allemaal op tijd ingecheckt te hebben, konden we meteen na wat afscheidsdrankjes met smam en my sista, het vlieguig in. Om 11.15u de lucht in en toen begon de reis! OK voor diegene die Singapore Airlines niet kennen; het is de beste airline en heel erg op service gericht. Dat was ook idd te merken.. We kregen veel te drinken en al redelijk snel een maaltijd voorgeschoteld (o.a. biefstuk). Voor ons was dit de lunch, maar de airline leefde al 6 of 7 uur verder, dus werd 't een diner.. Ook kon je je niet echt vervelen in 't vliegtuig, want we hadden allemaal ons eigen tv-schermpje; naast films, heel veel muziek (gelukkig) en games, kon je ook naar het nieuws, documantaires en tv-programma's kijken of een talencursus doen. Voor ons gevoel was het natuurlijk gewoon dag, dus van slapen was niet echt sprake (en dat heb ik geweten ook!) We vlogen letterlijk door de tijd heen en dus was 't al snel donker. Heel apart.. Lalith was de 25e jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ik had van te voren een taart geregeld bij SQ dus zaten we in spanning af te wachten wanneer die gebracht zou worden aangezien we niet wisten welke tijd ze zouden aanhouden. Uiteindelijk na 't nog es gevraagd te hebben, kwam er iemand met een dienblad met een mooie versierde taart en een fles champagne. Helemaal top dus!
Na dus ongeveer 12 uur in 't vliegtuig gezeten te hebben, word je toch best moe, want in Nederland zou je dan naar bed gaan.. Wij landden daarentegen en sloegen zo de nacht over. Toen de deuren van het vliegveld zichzelf openden, stapte ik naar mijn gevoel in een tropisch zwembad waar de verwarming nog even extra hoog gedraaid was. Oh My God!! En het was nog 's ochtends ook, zonder enig zonnetje.. Het was dus echt ff een temperatuurshock vergeleken met de temperatuur van zaterdagochtend. In het hotel kregen we per groepje meteen een aantal opdrachten, waarbij 't erop neerkwam dat we de boel/cultuur maar es moesten gaan verkennen/observeren.. Wij bleven in de Indiase wijk, conclusie: een heel ander Singapore dan we hadden voorgesteld, het was namelijk nogal vies (ik heb al een rat en wat cockroaches voorbij zien rennen..) en er lag van alles op straat, terwijl Singapore juist de stad is waar je een boete krijgt voor kauwgom op straat etc. 's Avonds ergens gele rijst gegeten en lamsvlees.. En ja, Indisch eten is pittig, incredible, daar ben ik dan ook weer achter, terwijl die man zei: ‘Noo, this isn't spicy at all'.
Maandag hadden we een druk maar leuk programma. We werden wakker met onweer en harde regen.. Om 9 uur moesten we buiten staan voor de bus to leave to the Singapore Tourism Board. Daar kregen we een lecture over het toerisme en vooral MICE kwam ter sprake (business enzo) en de twee projecten die gepland staan. Niet te geloven hoe waanzinnig groots ze dat gaan aanpakken en al in 2009/2010 af willen hebben. Natuurlijk wel leuk om al die plannen al helemaal uitgewerkt te zien.
Daarna vertrokken we naar Sintosa Island. Hier konden we gewoon met de bus naartoe (ik dacht nog: shit moeten we met een bootje ofzo en ik ben zeeziek, whaha) Anyway, het is een soort van entertainment island, met heel veel groen en leuke attracties. Om kwart voor één werden we verwacht bij The Tourism Academy of Sintosa Island.. We werden ontvangen met drankjes en de lecture kon beginnen.. Alleen was 't er niet 1, maar waren het er 4, dus met een korte pauze tussendoor (check die monkeys in de pictures), duurde het tot half zes! Tja, daar word je best moe van, maar het was wel interessant. Ze vertelde van alles over hoe ze gegroeid zijn en de ontwikkeling van toerisme daar enzo.
's Avonds een XD-card gekocht zodat ik (nog) meer foto's kan maken en nog in een Riksja gezeten; ik vond het doodeng, want die man reed alsmaar door rood en ze rijden hier al aan de andere kant van de weg, dus dan lijkt 't extra gevaarlijk.. Maargoed, ‘twas wel een ervaring op zich.
Vanmorgen in Suntec Exhibition Center geweest. Megagroot! We kregen een korte rondleiding en konden daarna nog even ‘vrij' rondlopen. We zaten in het schone rijkere gedeelte en daar hoort natuurlijk een mooi winkelcentrum bij, haha. Marloes en ik vermaakten ons dus prima.. Om 13.00u. uitgecheckt en met de bus naar 't vliegveld. Na een kleine vertraging vertrokken we naar BALI!!! Inmiddels zit ik hier buiten op m'n balkonnetje (wireless internet op m'n laptop) in Legian en ik kan jullie vertellen dat dat windje nu niet verkeerd is! We zijn in 't donker aangekomen, dus ik kan nog niet veel zeggen. Alleen dat dit hotel ge-wel-dig is, vergeleken met Singapore (foto's volgen als ik licht heb). Dat het vlak aan zee ligt, want ik ruik een enorme vislucht. Hmm, ik ben alleen wel benieuwd hoe de temperatuur morgen zal zijn, want ik heb al gehoord dat 't vaak oploopt tot een graad of 35..
Nou als dit geen update is dan weet ik het ook niet meer, hahaha. Ik hoop jullie binnenkort meer te kunnen vertellen over Bali. Ik weet nog niet precies hoe die wirelesscard werkt van dit hotel, maar daar komen jullie snel genoeg achter..

Liefs Anita

Oja en veel plezier op het orkest vanavond

Laughing

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!